Honlapunk azért használ Cookiekat, hogy fokozza az Ön által használt élményt. Honlapunk használatának folytatásával Ön hozzájárul a Cookie-k használatához. Adatvédelmi Szabályzat
Termékek Menü

Nyomtatás helyzete Magyarországon

Az elmúlt évtizedben Magyarországon a nyomtatópiac általában csökkenő tendenciát mutatott, a változó igények és digitalizáció hatására. A nagyvállalati szegmensben stabilabb maradt a kereslet, különösen a multifunkciós, nagy kapacitású nyomtatók iránt, míg a lakossági és kisvállalati szektorban inkább a kisebb, költséghatékony eszközökre összpontosult az érdeklődés. DE mi határozza meg, hogy egy nyomtató költséghatékony, hosszútávon a kellékanyag, az utángyártott kellékanyaggal működő nyomtatók jóval költséghatékonyabbak, mint egy eredeti.  Erről már írtam korábban egy cikket!

Az elmúlt években az értékesítés mértéke a 2010-es évek elején magasabb volt, de a 2015–2019 közötti időszakban jelentősen visszaesett, a COVID-19 járvány idején pedig kisebb fellendülést mutatott, ahogy az otthoni munkavégzés és tanulás során nőtt a nyomtatók iránti igény.

Az eladási trendek alakulása

A fenti diagram szemlélteti az elmúlt tíz év magyarországi nyomtatóeladásainak becsült trendjét. Az értékesítési adatok alapján látható, hogy a nyomtatók iránti kereslet a 2010-es évek elején magasabb volt, majd fokozatos csökkenést mutatott. A COVID-19 járvány időszakában a home office és otthoni tanulás miatt rövid időre ismét növekedett a kereslet.

A 2023-as magyarországi nyomtatópiac statisztikáiról szóló pontos adatok jelenleg részben érhetők el, de a piaci trendekről több forrás is számot ad. Az értékesítések csökkentek, főként az infláció és az elektronikai piac általános visszaesése miatt, amit a nagyobb kiskereskedelmi láncok, például a Media Markt is megérzett. Egyre inkább nő a kereslet a kisebb, otthoni vagy egyéni felhasználók számára készült kompakt, multifunkciós nyomtatók iránt, amelyek helytakarékosak és energiatakarékosak. A nagyvállalati szegmensben ezzel szemben többnyire csökken a nyomtatóhasználat, mivel a digitális átalakulás és a hibrid munkavégzés háttérbe szorítja a fizikai dokumentumok használatát.

A nagyvállalatok a dokumentumkezelési megoldások felé fordulnak, amelyek felhőalapú szolgáltatásokkal támogatják az irodai és a távoli munkát, és az irodai nyomtatók vásárlási száma is mérséklődött az elmúlt évekhez képest. Ez az irodai piac átrendeződésével jár együtt, amelyben a környezettudatosság és a költségcsökkentés is szerepet játszik. Az otthoni nyomtatók iránti kereslet, különösen a pandémia alatt, jelentősen megnőtt, de a visszarendeződéssel ez is stabilizálódni látszik, bár még mindig nagyobb az igény, mint a COVID előtti években.

A pontos eladási számok meghatározása változó, de becslések szerint a teljes nyomtatópiac mintegy 5-10%-kal csökkent az előző évekhez képest a Magyarországon tapasztalható inflációs hatások és a digitalizáció felé való elmozdulás miatt.