Gyakori nyomtatási problémák és megoldásuk!
HP hibakódok, mit is jelenthetnek?
Xerox hibakódok, mit jelenthetnek, mi a megoldás?
Elterjedt poén, hogy a nyomtatók megérzik, ha sietsz és biztosan akkor nem fog nyomtatni, amikor nagyon kéne. Írnunk sem kell, hogy ez rendkívül frusztráló tud lenni, így létrehoztuk ezt a bejegyzést, hogy választ adjunk a leggyakoribb problémákra, melyek a nyomtatóval történhetnek. Tudni fogod a megoldást, ha egyáltalán nem nyomtatna a printer, mi van, ha eltömődik a tintapatron, vagy halvány lesz a kép.
Sok esetben a megoldás az időközönkénti használtságban rejlik, mivel a tintasugaras nyomtatók szeretnek „beragadni”, ha nem használjuk őket sokáig. Ilyenkor beszáradhat a nyomtatófej. A megoldás rendkívül egyszerű, hetente nyomtassunk ki egy lapot, amin különböző színek vannak. Nem kell túlzásba esni, elég pár sornyi szöveg, a lényeg, hogy használjuk a printerünket. Ez egy gyakori probléma, de sajnos ezen túl is számos hibalehetőség áll fenn, amikre most megadjuk a választ!
Itt van néhány alapvető lépés, amit megpróbálhatsz:
-
Ellenőrizd a nyomtató kapcsolatát: Győződj meg róla, hogy a nyomtató megfelelően csatlakozik az eszközhöz (számítógép, okostelefon stb.) USB-n keresztül vagy hálózaton (Wi-Fi vagy Ethernet).
-
Ellenőrizd a nyomtató bekapcsolását: Gyakori probléma, hogy a nyomtató egyszerűen nincs bekapcsolva vagy "alvó" módban van.
-
Nyomtató hibaelhárítása: A legtöbb operációs rendszer (mint a Windows vagy a macOS) rendelkezik beépített hibaelhárító funkciókkal a nyomtatási problémák diagnosztizálására és megoldására.
-
Nyomtatófejek és tintapatronok ellenőrzése: Ha a nyomtató tintasugaras, ellenőrizd, hogy a tintapatronok elegendő tintát tartalmaznak-e, és nem száradtak-e ki. Szükség esetén tisztítsd meg vagy cseréld le őket.
-
Papírelakadás ellenőrzése: Néha a papírelakadások megakadályozzák a nyomtatást. Ellenőrizd a nyomtató belsejét, hogy nincs-e benne elakadt papír vagy egyéb tárgy.
-
Nyomtató illesztőprogramok frissítése: Győződj meg róla, hogy a legfrissebb nyomtatóillesztő-programok vannak telepítve a számítógépedre. A gyártó weboldalán keresd meg az eszközödhöz való legújabb illesztőprogramokat.
-
Nyomtató újraindítása: Kapcsold ki a nyomtatót, várj néhány percet, majd kapcsold vissza. Ez gyakran megoldja a kisebb hibákat és kommunikációs problémákat.
-
Nyomtató sor állapotának ellenőrzése: Győződj meg róla, hogy nincsenek fennakadások vagy hibák a nyomtatási sorban. Töröld a sorban lévő összes munkát, és próbáld újra.
Nem nyomtat a nyomtató
Ilyenkor elsősorban mindig a „szokásos” checklistet kell ellenőriznünk. Kiír-e bármilyen hibaüzenetet a nyomtató? Van papír benne? Nem üresek a tintapatronok? Csatlakoztatva van a nyomtató a számítógépünkhöz, vagy a telefonunkhoz USB kábellel, vagy Wi-Fi-vel? Van vezeték nélküli kapcsolat (ha nem USB kábellel van összekötve a printerünk és PC-nk, akkor érdemes vele próbálkozni első körben)? Ha a fentiek közül mindegyiket rendben találjuk és mégsem nyomtat, akkor jón az informatika egyik leghatásosabb fegyvere, mégpedig kapcsoljuk ki, majd be a nyomtatónkat. Ha még ezek után sem szeretne nyomtatni, akkor ellenőrizd az alábbi pontokat!
Lehetséges, hogy olyan szoftvert telepítettél a gépedre, ami virtuális nyomtatóval rendelkezik és ez állítódik be alapértelmezett nyomtatónak. Ha ilyen történne, akkor könnyen orvosolhatjuk a problémát, csak át kell állítanunk az alapértelmezett nyomtatót. Ezt Windows operációs rendszer alatt a Vezérlőpult/Hardver és hang/Eszközök és nyomtatók menüben tehetjük meg. A nyomtatók és faxok alatt látni fogsz számos eszközt, itt ki kell választanod a kívánt nyomtatós, jobb katt az ikonjára és Beállítás alapértelmezett nyomtatóként. Ez a megoldás Windows 7-re érvényes, Windows 10 operációs rendszeren pedig a Gépház/Eszközök és nyomtatók menüpontban állíthatjuk be.
Mindig hinnem kell a nyomtatónak, ha azt írja, hogy kifogyott a tintapatron?
A legtöbb esetben sokan egyből kicserélik a tintapatronokat, ha a nyomtató jelzi az ürességüket. Ezekben az esetekben ne higgyünk a printernek, mert általában jóval a tényeleges kiürülés előtt jelez nekünk. Ez azért van, hogy legyen elég időnk újat rendelni, de ennek ellenére még nyugodtan használhatjuk a kiürülőben lévő patronokat. Ha már észrevesszük a nyomtatás minőségén, hogy valami nincs rendben, akkor érdemes csak kicserélni a nyomtatókellékeket. Ha mindenképpen muszáj még nyomtatnunk és nincsen csere patron, akkor átállíthatjuk a nyomtatási módot monokrómra, ami miatt csak fekete-fehérben fog nyomtatni a nyomtatónk. Sok esetben még ez is jobb, mint a semmi. Fontos azonban megjegyezni, ha a nyomtató jelez, hogy kezd kiürülni a tintapatron, akkor azonnal vásároljunk egy újat.
A weboldalak nem úgy néznek ki kinyomtatva, mint a gépen
Manapság a legtöbb weboldalnál már nem veszik figyelembe a megfelelő nyomtathatóságot. Sokszor a méret is változik, így nem lesz megfelelő a kinyomtatott kép. Mindig használjuk a „Preview” funkciót, mely bemutatja, hogy hogyan fog kinézni a kép a papíron. Mára már a legtöbb nyomtatószoftver rendelkezik olyan opcióval, hogy lekicsinyít az oldalt, hogy az elférjen a papíron.
Az Excel dokumentumok nyomtatása sem mindig úgy megy végbe, ahogy szeretnénk. Mindig csak a kiválasztott cellákat nyomtassuk ki, ne az egész dokumentumot, mivel ilyenkor rengeteg felesleges, nem kívánt cellát is kinyomtatunk. Itt is használjuk a „Preview” funkciót és nem fogunk feleslegesen elpazarolni lapokat a hibás nyomtatással.
Beragadó papír probléma
Sokszor előfordulhat, akár még az új nyomtatóknál is. A megoldása szerencsére egyszerű, mivel a legtöbb nyomtató úgy van kialakítva, hogy könnyedén hozzá tudjunk férni a beragadt papírhoz. Az adott modell leírásában is általában le van írva, hogy hogyan kell megoldani ezt a problémát, és mivel rengetegféle nyomtatótípus létezik, nem lehet egy egységes megoldást mutatni. Figyeljünk a papírvastagságra, mivel nem mindegyik nyomtató tudja kezelni a vastagabb, fotópapírokat. Természetesen ezeket a specifikációkat megtalálod a leírásban!
Miért rossz a nyomtatás minősége?
Ilyenkor általában a beszáradt tinta a ludas a nyomtatófejen, aminek következtében extra csíkokat is kapunk a lapunkra. Ebben az esetben meg kell tisztítanunk a nyomtatófejet, de először mindenképpen próbáljuk a nyomtatóba épített tisztítás funkcióval. Ha ez nem segít, akkor ki kell vennünk a nyomtatófejet és a leírásban közölt módon megtisztítani azt. Ha ez sem segít a problémánkon, akkor vásárolnunk kell egy új nyomtatófejet.
Ezek lettek volna a leggyakoribb problémák, melyek felmerülhetnek a nyomtatóknál. Reméljük, hogy tudtunk segíteni és már magabiztosabb leszel, ha nem úgy fog menni a nyomtatás, ahogy azt elsőre elvárnád. Ha kifogyott a tintapatron a nyomtatódból és nem szeretnél kisebb vagyonokat elkölteni, hogy újra használhasd, akkor tekintsd meg hatalmas utángyártott tintapatron kínálatunkat, melyek között megtalálsz HP, Canon és Epson utángyártott tintapatron termékeket is!
Előző cikkünkben a költséghatékony iroda felszerelésekről írtunk, melyet érdemes lehet elolvasnod!