Honlapunk azért használ Cookiekat, hogy fokozza az Ön által használt élményt. Honlapunk használatának folytatásával Ön hozzájárul a Cookie-k használatához. Adatvédelmi Szabályzat
Termékek Menü

Brother nyomtatók esetleges hibakódjai

A Brother nyomtatók esetében számos hibakód létezik, amelyek segíthetnek azonosítani és diagnosztizálni a felmerült problémákat. Íme néhány gyakori Brother nyomtatóhibakód és a lehetséges megoldások:

Error 10: Memória hiba

  • Leírás: A nyomtató nem tudja elérni a memóriát.
  • Megoldás: Ellenőrizze a nyomtató memóriáját, és szükség esetén cserélje ki vagy helyezze be újra.

     

Error 13: Papírelakadás

  • Leírás: Papírelakadás történt a nyomtatóban.
  • Megoldás: Távolítsa el az elakadt papírt, és ellenőrizze a papírútvonalat.

     

Error 20: Memória túlterhelés

  • Leírás: A nyomtató memóriája nem elegendő a feladat feldolgozásához.
  • Megoldás: Csökkentse a nyomtatási feladat méretét, vagy bővítse a nyomtató memóriáját.

     

Error 32: Hőmérséklet hiba

  • Leírás: A nyomtató hőmérséklete túl magas vagy túl alacsony.
  • Megoldás: Kapcsolja ki a nyomtatót, hagyja lehűlni vagy felmelegedni a szobahőmérsékletre, majd kapcsolja be újra.

     

Error 40: Adatátviteli hiba

  • Leírás: Hiba történt az adatátvitel során a számítógép és a nyomtató között.
  • Megoldás: Ellenőrizze a kábeleket és a csatlakozásokat, szükség esetén cserélje ki őket.

     

Error 50: Fő motor hiba

  • Leírás: A nyomtató fő motorja nem működik megfelelően.
  • Megoldás: Kapcsolja ki a nyomtatót, majd kapcsolja be újra. Ha a hiba továbbra is fennáll, forduljon szervizhez.

     

Error 51: Lézer hiba

  • Leírás: Hiba a lézer egységben.
  • Megoldás: Kapcsolja ki a nyomtatót, majd kapcsolja be újra. Ha a hiba nem szűnik meg, szerviz szükséges.

     

Error 70-73: Tápláló hiba

  • Leírás: Hiba a tápláló egységben.
  • Megoldás: Ellenőrizze a tonerkazetták vagy a festékpatronok telepítését. Ha szükséges, cserélje ki azokat, és győződjön meg arról, hogy megfelelően vannak-e behelyezve.

     

Error 76-78: Félrecsatlakozás vagy kábelhiba

  • Leírás: Hiba a csatlakozásokban vagy a kábelekben.
  • Megoldás: Ellenőrizze a kábelek csatlakozását a nyomtató és a számítógép között. Próbálja meg újraindítani mindkét eszközt. Ellenőrizze a hálózati kapcsolatot és a hálózati beállításokat.

     

Error E50: Fő motor hiba

  • Leírás: A nyomtató fő motorja nem működik megfelelően.
  • Megoldás: Ellenőrizze a fő motort és a hajtószíjat. Ha szükséges, cserélje ki a motort vagy a hajtószíjat.

     

Error E51: Lézer hiba

  • Leírás: Hiba a lézer egységben.
  • Megoldás: Ellenőrizze a nyomtatófej hőmérsékletét és a hűtőventilátor működését. Tisztítsa meg a ventilátort és ellenőrizze a nyomtatófej hőmérsékletérzékelőjét.

     

Error E52: Szkenner hiba

  • Leírás: Hiba a szkenner egységben.
  • Megoldás: Kapcsolja ki a nyomtatót, majd kapcsolja be újra. Ha a hiba továbbra is fennáll, forduljon szervizhez.

     

Error E60: Papíremelő hiba

  • Leírás: Hiba a papíremelő mechanizmusban.
  • Megoldás: Ellenőrizze, hogy a papírtálca megfelelően van-e behelyezve. Győződjön meg róla, hogy nincs papír elakadva az emelő mechanizmusnál. Ha a probléma folytatódik, cserélje ki a papírtálcát vagy forduljon szervizhez.

     

Error E61: Duplex hiba

  • Leírás: Hiba a kétoldalas nyomtatás egységben.
  • Megoldás: Ellenőrizze a duplex egységet, távolítsa el az esetleges elakadt papírt, és győződjön meg arról, hogy megfelelően van-e behelyezve.

     

Error E62: Memória hiba

  • Leírás: Hiba a nyomtató memóriájában.
  • Megoldás: Távolítsa el, majd helyezze vissza a memória modult. Ha a hiba továbbra is fennáll, próbáljon ki egy másik kompatibilis memória modult.

     

Error E63 – Toner szint probléma

  • Leírás: A nyomtató nem tudja érzékelni a tonerkazetta szintjét.
  • Megoldás:
    1. Ellenőrizze, hogy a tonerkazetta megfelelően van-e behelyezve.
    2. Ha a probléma fennáll, próbálja meg kicserélni a kazettát.

Error E64 – Fuser egység hiba

  • Leírás: Hiba történt a fuser egységgel (fixáló).
  • Megoldás:
    1. Ellenőrizze, hogy a fuser megfelelően van-e rögzítve.
    2. Ha a hiba továbbra is fennáll, cserélje ki a fuser egységet, vagy forduljon szervizhez.

Error E65 – Ventilátor hiba

  • Leírás: A hűtőventilátor nem működik megfelelően.
  • Megoldás:
    1. Tisztítsa meg a ventilátort a portól és szennyeződésektől.
    2. Ha a hiba nem oldódik meg, cserélje ki a ventilátort szervizben.

Error E66 – Fixáló hőmérsékleti probléma

  • Leírás: A fuser egység hőmérséklete túl magas vagy túl alacsony.
  • Megoldás:
    1. Kapcsolja ki a nyomtatót, hagyja lehűlni, majd kapcsolja be újra.
    2. Ha a probléma nem oldódik meg, cserélje ki a fixáló egységet.

Error E67 – Meghajtó hiba

  • Leírás: A nyomtató nem tud kommunikálni a meghajtó motorral.
  • Megoldás:
    1. Ellenőrizze, hogy a nyomtató összes belső csatlakozása megfelelő-e.
    2. Forduljon szakszervizhez, ha a probléma nem oldódik meg.

Error E70 – Scanner Initialization Error (Szkenner inicializálási hiba)

  • Leírás: A szkenner nem tud megfelelően inicializálni.
  • Megoldás:
    1. Kapcsolja ki a nyomtatót, várjon néhány percet, majd kapcsolja vissza.
    2. Ellenőrizze, hogy nincs-e akadály a szkenner mozgó részei között.

Error E71 – Duplexer Error (Duplex egység hiba)

  • Leírás: Hiba történt a kétoldalas nyomtatás egységnél.
  • Megoldás:
    1. Ellenőrizze a duplex egységet, és távolítsa el az esetleges akadályokat.
    2. Ha szükséges, tisztítsa meg az egységet, vagy forduljon szervizhez.

Error E72 – USB Device Error (USB eszköz hiba)

  • Leírás: A nyomtató nem tudja felismerni az USB-eszközt.
  • Megoldás:
    1. Ellenőrizze az USB-kábelt, és cserélje ki, ha szükséges.
    2. Használjon másik USB-portot a számítógépen.

Error E73 – Tálcakapacitás probléma

  • Leírás: A papírtálcában lévő papírmennyiség nem megfelelő.
  • Megoldás:
    1. Ellenőrizze, hogy a tálcában lévő papír mennyisége nem haladja-e meg a maximális kapacitást.
    2. Igazítsa ki a papírt a tálcában, hogy az ne legyen ferde.

Error E80 – Hálózati hiba

  • Leírás: A nyomtató nem tud csatlakozni a hálózathoz.
  • Megoldás:
    1. Ellenőrizze a hálózati kábelt vagy a Wi-Fi kapcsolatot.
    2. Győződjön meg arról, hogy a nyomtató IP-címe helyesen van beállítva.

Error E90 – Firmware hiba

  • Leírás: A nyomtató firmware-je sérült vagy nem kompatibilis.
  • Megoldás:
    1. Frissítse a firmware-t a Brother hivatalos weboldaláról.
    2. Ha a probléma nem oldódik meg, forduljon szervizhez.

       

Error E91 – Toner nem érzékelhető

  • Leírás: A nyomtató nem ismeri fel a behelyezett tonerkazettát.
  • Megoldás:
    1. Távolítsa el, majd helyezze vissza a tonerkazettát.
    2. Ellenőrizze, hogy a tonerkazetta kompatibilis-e a nyomtatóval.
    3. Ha a probléma fennáll, próbáljon ki egy másik kazettát.

Error E92 – Drum Unit Error (Dobegység hiba)

  • Leírás: Hiba a dobegységgel.
  • Megoldás:
    1. Távolítsa el, majd helyezze vissza a dobegységet.
    2. Ellenőrizze, hogy nincs-e szennyeződés a dobegységen.
    3. Ha a hiba nem oldódik meg, cserélje ki a dobegységet.

Error E93 – Transfer Belt Error (Átviteli szalag hiba)

  • Leírás: Az átviteli szalaggal kapcsolatos probléma.
  • Megoldás:
    1. Ellenőrizze, hogy az átviteli szalag megfelelően van-e behelyezve.
    2. Tisztítsa meg az átviteli szalagot, ha szükséges.
    3. Ha a probléma továbbra is fennáll, cserélje ki az átviteli szalagot.

Error E94 – Waste Toner Box Error (Hulladéktoner-tartály hiba)

  • Leírás: A hulladéktoner-tartály megtelt, vagy nincs megfelelően behelyezve.
  • Megoldás:
    1. Távolítsa el és ürítse ki a hulladéktoner-tartályt.
    2. Helyezze vissza a tartályt pontosan a nyomtatóba.
    3. Ha a probléma folytatódik, cserélje ki a tartályt.

Error E95 – Papírméret hiba

  • Leírás: A papírméret nem megfelelő a beállított nyomtatási feladathoz.
  • Megoldás:
    1. Ellenőrizze, hogy a megfelelő méretű papír van-e betöltve.
    2. Állítsa be a nyomtató papírméret-beállításait a számítógépen vagy a nyomtatón.

Error E96 – Színkód probléma

  • Leírás: A nyomtató nem tudja megfelelően érzékelni a színes tonerkazettákat.
  • Megoldás:
    1. Ellenőrizze, hogy az összes tonerkazetta megfelelően van-e behelyezve.
    2. Győződjön meg róla, hogy a tonerkazetták nem sérültek.
    3. Cserélje ki a problémás kazettát.

Error E97 – Print Head Error (Nyomtatófej hiba)

  • Leírás: A nyomtatófej nem működik megfelelően.
  • Megoldás:
    1. Tisztítsa meg a nyomtatófejet a nyomtató tisztítási funkciójával.
    2. Ha a hiba továbbra is fennáll, cserélje ki a nyomtatófejet.

Error E98 – Initializing Error (Inicializálási hiba)

  • Leírás: A nyomtató nem tudja megfelelően inicializálni a rendszert.
  • Megoldás:
    1. Kapcsolja ki a nyomtatót, várjon néhány percet, majd kapcsolja vissza.
    2. Ha a probléma nem oldódik meg, próbáljon firmware-frissítést végezni.

Error E99 – Ismeretlen hiba

  • Leírás: Ismeretlen hiba lépett fel, amelyet a nyomtató nem tud azonosítani.
  • Megoldás:
    1. Kapcsolja ki a nyomtatót, várjon néhány percet, majd kapcsolja vissza.
    2. Ellenőrizze a nyomtató firmware-jét és frissítse, ha szükséges.
    3. Ha a probléma továbbra is fennáll, forduljon szervizhez.

Error F01-F12 – Mechanikai hibák (általános)

  • Leírás: Mechanikai meghibásodás a nyomtató különböző részeiben.
  • Megoldás:
    1. Ellenőrizze a nyomtató belső alkatrészeit, például a papírútvonalat, a szíjhajtást és a hengereket.
    2. Tisztítsa meg az érintett területet, és szükség esetén cserélje ki a meghibásodott alkatrészeket.

Error F13 – Toner vagy dobegység érzékelési probléma

  • Leírás: A nyomtató nem ismeri fel a tonert vagy a dobegységet.
  • Megoldás:
    1. Ellenőrizze, hogy az eszközök megfelelően vannak-e behelyezve.
    2. Ha a probléma fennáll, cserélje ki az érintett alkatrészt.

       

Leírás: Papírelakadás történt a nyomtatóban. Megoldás: Távolítsa el az elakadt papírt, és ellenőrizze a papírútvonalat. Ezek csak néhány példa a Brother nyomtatók általában előforduló hibakódjaira és azok lehetséges megoldásaira. A pontos megoldás és a hibakód kezelése a nyomtató típusától, modelljétől és a probléma jellegétől függ. Ha a hibakód megjelenik, érdemes lehet a Brother támogatásával vagy egy szakemberrel konzultálni a probléma diagnosztizálása és megoldása érdekében.

Ha egy nyomtató egy ideig jól működött, de hirtelen nem nyomtat, több lehetséges ok és megoldás is létezik. Íme néhány általános javaslat a hibaelhárításhoz:

  1. Ellenőrizze a csatlakozásokat:

    • Győződjön meg róla, hogy a nyomtató megfelelően csatlakozik a számítógéphez vagy hálózathoz.
    • Ha USB-kapcsolatot használ, ellenőrizze, hogy a kábel megfelelően csatlakozik, és próbálja meg egy másik USB-portba dugni.
    • Ha hálózati nyomtatót használ, ellenőrizze, hogy a nyomtató és a számítógép ugyanazon a hálózaton vannak-e, és nincs-e hálózati probléma.
  2. Nyomtató állapota:

    • Győződjön meg róla, hogy a nyomtató be van kapcsolva, és nincs hibajelzés a kijelzőjén (például papírelakadás, alacsony tinta vagy toner).
    • Ellenőrizze, hogy van-e elegendő papír a nyomtatóban, és a papírtálca megfelelően van-e behelyezve.
  3. Nyomtató-illesztőprogramok:

    • Ellenőrizze, hogy a nyomtató-illesztőprogramok naprakészek-e. Ha nem, töltsön le és telepítsen frissített illesztőprogramokat a nyomtató gyártójának weboldaláról.
    • Próbálja meg újratelepíteni a nyomtató-illesztőprogramot, mert az újratelepítés megoldhatja az esetleges szoftveres problémákat.
  4. Nyomtatási sor:

    • Ellenőrizze a nyomtatási sort a számítógépen. Ha túl sok függőben lévő nyomtatási feladat van, törölje őket, és próbálja meg újra a nyomtatást.
    • A nyomtatási sor kezelése Windows rendszeren: Vezérlőpult -> Eszközök és nyomtatók -> Kattintson a nyomtatóra -> Nyomtatási sor megtekintése.
  5. Hálózati problémák:

    • Ha a nyomtató hálózati nyomtató, ellenőrizze az IP-címet, és győződjön meg róla, hogy nincs-e hálózati probléma.
    • Próbálja meg újraindítani a nyomtatót és a routert is.
  6. Tinta vagy toner:

    • Ellenőrizze a tinta vagy toner szintjét. Ha alacsony vagy üres, cserélje ki a patront vagy a tonert.
    • Ha a nyomtató már régebb óta áll, előfordulhat, hogy a tinta beszáradt. Ezt a nyomtatófej tisztításával lehet megoldani.
  7. Nyomtató újraindítása:

    • Kapcsolja ki a nyomtatót, húzza ki a konnektorból, várjon néhány percet, majd csatlakoztassa újra és kapcsolja be.
  8. Hibajelzések és hibakódok:

    • Ha a nyomtató kijelzőjén hibakód jelenik meg, keresse meg a nyomtató kézikönyvében vagy a gyártó weboldalán a hibakód jelentését és a lehetséges megoldásokat.

Ha a fenti lépések egyike sem oldja meg a problémát, érdemes lehet a nyomtató gyártójának ügyfélszolgálatát felkeresni további segítségért. Ha pedig fogyóban van nyomtatójából a toner, kattintson és vegye meg nálunk a Brother utángyártott tonert.